Skip to content

راه اندازی خط تولید نان فانتزی

راه اندازی خط تولید نان فانتزی

انواع نان فانتزی

نان یکی از پرمصرف ترین انواع مواد غذایی در جهان شناخته می ‌شود که از زمانهای گذشته تاکنون به عنوان یک ماده اصلی در هر سفره ای قرار دارد. یکی از محبوب ‌ترین انواع نان های پرفروش، نان فانتزی است که در ادامه این بخش می خواهیم شما را با انواع نان فانتزی آشنا سازیم.

 نان باگت

 نان باگت از انواع نان های مخمری است که برای اولین بار در فرانسه تولید شد. این نوع نان دارای شکل مستطیل و دراز است که شکاف هایی روی آن قرار دارند. این محصول به نام نان فرانسوی و چوب فرانسوی نیز معروف است که معمولاً برای تهیه آن از نمک، آرد، آب و مخمر استفاده می شود.

نان سیاباتا

سیاباتا  به معنای کفش راحتی بوده و یک واژه ایتالیایی است. برای تهیه آن از چند ماده اصلی آرد گندم، آب، مخمر و نمک استفاده شده است. با توجه به محله ای که در ایتالیا پخته می شود، دارای بافت متفاوتی است. اما مواد اصلی آن در هر نوع مدل یکسان هستند معمولا از آن برای تهیه انواع ساندویچ های مختلف استفاده می گردد.

 نان فوکاچیا

این نوع نان در ماهیتابه پخته شده و مختص کشور ایتالیا است. فوکاچیا شبیه خمیرپیتزا بوده و سطح زیرین آن بدون برآمدگی و کاملاً صاف می باشد. معمولا قبل از پخت روی نان فوکاچیا را با روغن زیتون چرب می نمایند. دارای پوسته چرب و ظریف است که معمولاً به تنهایی مصرف شده و یا اینکه همراه با سس سالاد مصرف می گردد.

 نان چند غله

 نان چند غله دارای عطر و طعم بی نظیری است. معمولا برای تهیه این نوع نان از غلات مانند ارزن، جو دوسر، کتان و جو استفاده می شود که بسیار خوشمزه می باشند و از آن بیشتر برای تهیه ساندویچ و یا مصرف در کنار انواع گیاهان روغنی استفاده می شود.

 نان پیتا

نان پیتا دارای مصارف مختلفی است. این نوع نان را می‌توان برش زده و با انواع سبزیجات و گوشت پر کرد. سپس همراه با سس میل نمود. ساخت این نوع نان از غرب میانه شروع شده و سپس به کشورهای دیگر گسترش یافته است. از ویژگی های پخت نان پیتا می‌توان به پخت این نان در دمای بالا اشاره کرد که باعث به عمل آمدن مایه خمیر می گردد.

 نان چاودار

این نوع نان با ترکیب آرد چاودار و آرد نان تهیه شده و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. معمولاً برای خوش طعم کردن آن مقداری شوید به خمیر اضافه می کنند.

نان ترش

این نوع نان از مواد اولیه خاصی تولید می ‌شود. در ترکیب آن از آب و آرد تخمیر شده استفاده می شود. از دیگر مزایای نان ترش می توان به این مورد اشاره کرد که می‌توان به مدت طولانی آن را نگهداری کرد. این نوع نان دارای پوسته ترد بوده و مرکز آن بسیار نرم است. همچنین به دلیل داشتن پف زیاد طعم متمایزی دارد.

 نان سبوس دار گندم

 در تهیه نان سفید تنها از دانه های گندم استفاده میشود. اما در تهیه نان سبوس دار از جوانه و سبوس گندم نیز استفاده می گردد. به همین دلیل دارای مواد مغذی بیشتری بوده و فیبر آن نسبت به نان معمولی بیشتر است. 

پخت نان فانتزی

مواد اولیه برای تهیه نان فانتزی

 برای تهیه نان فانتزی بسیار خوشمزه تنها می توانید از چند ماده اصلی با هزینه بسیار کم استفاده کنید. در تولید این نوع محصول به آرد، شکر، روغن زیتون، شیر ولرم، آب ولرم، نمک، خمیر مایه و تخم مرغ نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که افزایش کیفیت مواد اولیه باعث افزایش کیفیت نان پخته شده می شود. رعایت مقادیر هریک از مواد از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید.

مراحل راه اندازی خط تولید نان فانتزی 

خط تولید نان فانتزی را می توان یکی از پرفروش ‌ترین انواع خطوط تولیدی دانست که برای تمامی مردم در در تمامی قشرهای مختلفی یک نیاز ضروری است. برای تاسیس نان فانتزی نیاز به طی مراحل مهمی دارید که در ادامه می خواهیم شما را با مراحل راه اندازی خط تولید نان فانتزی آشنا سازیم.

 ابتدا باید ناحیه یا منطقه مورد نظر را برای تاسیس کارگاه در نظر بگیرید. پس از آن باید به صنف ناحیه مراجعه کرده و طرح پیشنهادی خود را برای آنها ارائه کنید. در مرحله بعد از شما مدارک و اطلاعات لازم را خواهند خواست. سپس باید جواز تاسیس را دریافت نمایید و پس از آن می توانید کارگاه خود را راه اندازی کنید. پیش از خرید تجهیزات نانوایی بهتر است به مطالعه قوانین وزارت بهداشت را در مورد کارگاههای تولید انواع مواد غذایی به خصوص نان بپردازید تا بتوانید کارگاهی با توجه به شرایط استاندارد ایجاد کنید.

 برای خرید تجهیزات لازم برای پخت نان فانتزی می توانید به وبسایت صدرا پخت آذربایجان مراجعه کنید. این شرکت بهترین و باکیفیت ترین انواع دستگاه را برای پخت نان های مختلف در اختیار خریداران خود قرار داده است تا بتوانند با استفاده از آن ها خوش طعم ترین و با کیفیت ترین نان ها را در اختیار مردم قرار دهند.

 پس از خرید تجهیزات باید درخواست پروانه را ارائه کنید. برای دریافت پروانه کسب به صورت حضوری از محیط مغازه شما بازدید می شود. در این بخش اهمیت خرید تجهیزات اولیه با کیفیت اهمیت خود را نشان می دهد، چرا که هر چقدر تجهیزات باکیفیت باشند به همان اندازه پروانه کسب شما راحت تر و با سرعت بالاتری صادر می گردد. پس از آن می‌توانید پخت نان را شروع کنید. اما قبل از آغاز پخت، در امور مالیاتی ثبت نام کنید.

پخت نان فانتزی

هزینه راه اندازی خط تولید نان فانتزی 

هزینه راه اندازی خط تولید نان فانتزی به شما بستگی دارد. اگر به دنبال خرید تجهیزات با کیفیت هستید، بی شک قیمت بالاتری برای خرید آن ها باید در نظر بگیرید. از جمله تجهیزات مختلفی که برای تاسیس نان فانتزی به آن نیاز خواهید داشت می توان به دستگاه فر پخت نان باگت، دستگاه الک آرد، دستگاه خمیر زن، واگن حمل و نگهداری خمیر، میز کار، قالب نان تست، انواع سینی های نان، اتاق بخار، دستگاه برش نان تست، دستگاه مولد بخار، دستگاه آسیاب خردکن و دستگاه رول کن نان فانتزی اشاره کرد.شما می توانید با توجه به سرمایه موجود از انواع تجهیزات مختلف خریداری نمایید.

برای خرید دستگاه نانوایی مناسب نان های فانتزی با کیفیت عالی می توانید به وبسایت صدرا پخت آذربایجان مراجعه کرده و از میان انواع گزینه های مختلف با قیمت های متفاوت، بهترین نوع آن را خریداری نمایید. کیفیت دستگاه تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت نان پخته شده دارد. 

همچنین شرکت صدراپخت برای راحتی مشتریان عزیز اقدام به فروش اقساطی دستگاه های نانوایی کرده است، شما میتوانید به راحتی برای خرید اقدام کنید، برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

مزایا و معایب راه اندازی خط تولید نان فانتزی

تاسیس خط تولید نان فانتزی دارای مزایای بسیاری است. یکی از مهم ‌ترین مزایای آن این است که تولید نان و مصرف آن برای خانوارهای ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. به همه دلیل می ‌توان گفت سود دهی فوق العاده بالایی به دست می دهد. اما در کنار سوددهی بالا، مشکلاتی را نیز می ‌تواند داشته باشد.

یکی از اولین مشکلات و معایب تاسیس نان فانتزی میتواند به قیمت تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس نانوایی معطوف شود. از سوی دیگر از مهم‌ ترین چالش‌های تاسیس نانوایی می توان به دریافت مجوزهای لازم اشاره کرد. پس از آن باید به دنبال پیدا کردن یک شاطر و یا متخصص ماهر در پخت نان باشید تا بتواند به شما در این مسیر کمک کند. توجه داشته باشید که از مهمترین مشکلات در تهیه نان، خرید آرد و سبوس گندم با کیفیت است.

هزینه راه اندازی خط تولید نان فانتزی

سوالات متداول

تاسیس نان فانتزی چه مزایایی دارد؟

تاسیس نان فانتزی بسیار سود ده است چرا که از مهم ترین مواد غذایی در تمامی سفره های ایرانیان شناخته می شود

از معایب خط تولید نان فانتزی کدامند؟

از معایب خط تولید نان فانتزی می توان به قیمت بسیار بالای تجهیزات و مراحل سخت دریافت پروانه اشاره کرد. 

از مهم ترین مواد تهیه نان کدامند؟

در تولید این نوع محصول به آرد، شکر، روغن زیتون، شیر ولرم، آب ولرم، نمک، خمیر مایه و تخم مرغ نیاز خواهید داشت.

9 Comments

  1. پوریا

    سلام وقت بخیر
    در صورت خرید دستگاه برای نصب و راه اندازی اولیه خودتون اقدام میکنید؟

    • nima-alizadeh

      سلام
      بله پس از خرید دستگاه متخصصین مجموعه برای نصب و راه اندازی اولیه دستگاه اقدام میکنند.

  2. رضا

    سلام خسته نباشد
    حداقل سرمایه اولیه برای راه اندازی خط تولید نان فانتزی چقدر میباشد؟

    • nima-alizadeh

      سلام
      به دلیل نوسانات موجود در بازار یک سرمایه دقیق نمیشه مشخص کرد. به همین دلیل برای اطلاع از سرمایه مورد نیاز و.. میتوانید با مشاورین مجموعه تماس حاصل فرمایید.

  3. ميترااينانلو

    سلام براي راه اندازي يك مغازه نان فانتزي چقدر هزينه لازم أست

  4. محمد چگینی

    سلام لطفا برا راه اندازی نان فانتزی راهنمایی و.. ۰۹۳۷۳۰۱۰۸۱۲

    • pouyaModerator

      با سلام و وقت بخیر. لطفا اطلاعات تماستون رو توی بخش مربوطه وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و بهترین مشاوره و راهنمایی رو برای شما ارائه بدند.

  5. مظفری

    سلام در صورت خرید این دستگاه در کشور افغانستان میتونیم برای راه اندازی آن همکاری شما رو داشته باشیم؟

    • pouyaModerator

      لطفا اطلاعات تماستون رو قرار بدید تا هماکاران ما با شما بگیرن.


وارد کردن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *