Skip to content

تفاوت نان جو و نان سبوس دار

نان جو یا نان گندم سبوس دار هر دو از نان های مفید و با ارزش غذایی بالا هستند. استفاده از نان سبوس دار و نان جو برای بدن انسان مفید است با این وجود می توان گفت تفاوت هایی در ارزش غذایی این دو نان وجود دارد. در ادامه سعی می کنیم تفاوت نان جو و نان سبوس دار را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

نان جو

نان و غلات، بخش مهمی از رژیم غذایی هر انسان را تشکیل می دهند. بخش عمده ای از انرژی بدن انسان از طریق مصرف نان و سایر کربوهیدرات ها تامین می شود.

در بین انواع نان موجود در بازار، نان جو نسبت به نان های سفید و تصفیه شده، ارزش غذایی بهتری دارد. این نان به نان قهوه ای نیز معروف است و منبع خوبی برای تامین فیبر و ویتامین های مورد نیاز بدن به شمار میرود. ویتامین B در حفظ شادابی و زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد. مصرف نان جو می تواند تضمین کننده شادابی و جوانی پوست شما باشد.

از این نان برای کاهش سطح کلسترول و درمان یبوست نیز استفاده می شود. نان جو نسبت به سایر نان ها، کربوهیدرات های پیچیده تری دارد که باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی داشته باشید. بنابراین اگر رژیم لاغری و تناسب اندام دارید و می خواهید سریع تر وزن کم کنید، مصرف نان جو گزینه مناسبی است.

تفاوت نان جو سبوس دار 1

نان سبوس دار

نان سبوس دار نیز مانند نان جو، ارزش غذایی بالایی دارد. نان سبوس گندم، نسبت به نان های تصفیه شده، رنگ تیره تری دارد و دیرتر نیز هضم می شود. بنابراین مصرف این نان، برای کسانی که فعالیت بدنی زیادی انجام می دهند، توصیه می شود. نان سبوس دار منبع مناسبی برای تامین املاح معدنی، کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و سایر ویتامین ها است.

تفاوت نان جو و نان سبوس دار

نان جو یا نان گندم سبوس دار، هر دو از نان های مفیدی هستند که مصرف روزانه آن ها برای حفظ سلامت بدن انسان توصیه می شود. از مهم ترین تفاوت و فرق نان جو و نان سبوس دار می توان به تفاوت در میزان کالری، میزان سیرکنندگی و میزان فیبر موجود در نان اشاره کرد.

به طور کلی می توان گفت نان جو نسبت به نان سبوس دار، فیبر، کالری و میزان سیر کنندگی بیشتری دارد. با مصرف نان جو نسبت به نان سبوس دار، انرژی بیشتری دریافت کرده و دیرتر احساس گرسنگی خواهید داشت. بنابراین؛ اگر می خواهید سریع تر وزن کم کنید و در مدت کوتاه تری به وزن ایده آل خود برسید، مصرف نان جو، اولویت بیشتری دارد. همچنین برای کسانی که روده تحریک پذیر دارند، توصیه می شود از نان جو بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

تفاوت نان سبوس دار و نان جو

کاربرد نان جو و نان سبوس دار

نان جو و نان سبوس‌دار هر دو گزینه‌های سالم و مغذی در رژیم غذایی هستند. نان جو با فیبر بالا و طعم خاص خود به بهبود هضم و کنترل قند خون کمک می‌کند و برای کسانی که به دنبال گزینه‌ای مغذی هستند، مناسب است.
نان سبوس‌دار که از آرد کامل با سبوس زیاد تهیه می‌شود، به دلیل محتوای بالای فیبر و مواد معدنی، به تقویت سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از مشکلات قلبی کمک می‌کند. هر دو نوع نان به‌خاطر خواص تغذیه‌ای و تاثیر مثبت بر سلامت، انتخاب‌های عالی برای تغذیه سالم محسوب می‌شوند.

خواص نان جو

مصرف روزانه نان جو به اندازه نرمال و متعارف بسیار مفید است؛ ولی مصرف بیش از اندازه نان جو توصیه نمی شود. در مصرف هر ماده غذایی باید تعادل را رعایت کرد.

از مهم ترین خواص نان جو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت حافظه
  • پاکسازی دیواره معده و روده
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی
  • جلوگیری از سفید شدن مو
  • تقویت استخوان بندی کودکان
نان سبوس دار

خواص نان سبوس دار

نان سبوس دار در مقایسه با نان های سفید، منبع مناسب تری برای تامین انرژی مورد نیاز بدن است. مصرف روزانه نان سبوس دار، می تواند تاثیر زیادی در حفظ سلامت بدن انسان داشته باشد. این نان منبع مناسبی برای تامین ویتامین B و اسیدهای چرب مفید، مانند امگا 3 و امگا 6 است. از مهم ترین خواص نان سبوس دار، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت استخوان بندی بدن
  • درمان یبوست
  • رفع چاقی و اضافه وزن
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از بروز انواع سرطان
  •  پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
نان جو

در صورت تمایل برای راه انداز ی کسب و کار مستقل و خرید دستگاه نانوایی، می توانید اقدام به دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فروش صدرا پخت آذربایجان کنید. این مجموعه با ارائه تنور دوار نانوایی، تنور دوار رستورانی و تنور دوار سه متری پاسخگوی نیاز نانوایان می باشد.

صدرا پخت آذربایجان اقدام به فروش اقساطی تجهیزات خود می کند در صورت تمایل می توانید جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط خرید اقساطی دستگاه های نانوایی می توانید با مشاوران فروش این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول

آیا می توان از نان جو یا نان سبوس دار در رژیم لاغری استفاده کرد؟

بله. نان جو و نان سبوس دار، خاصیت سیر کنندگی بیشتری دارند، بنابراین مصرف آن برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام، مناسب است.

نحوه نگهداری صحیح نان جو و نان سبوس دار کدام است؟

نگهداری صحیح و اصولی نان می تواند باعث حفظ ارزش غذایی آن شود. بنابراین مهم است که چگونه نان جو و سبوس دار را نگهداری کنید تا مواد معدنی و ویتامین های موجود در نان از بین نرود. بهترین روش این است که نان را به صورت تازه تهیه کرده و مصرف کنید. برای نگهداری نان اضافی، می توانید نان را فریز کرده و برای مصرف، دوباره نان را گرم کنید.

مهم ترین ویژگی های نان جو و نان سبوس دار با کیفیت، کدام است؟

نان با کیفیت علاوه بر ارزش غذایی بالا، عطر و طعم خوبی نیز دارد. در تهیه نان از دستگاه های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز دنیا استفاده می شود. یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع نان جو و نان سبوس دار در ایران، برند صدرا پخت آذربایجان است. تنوع محصول، کیفیت بالا و رعایت اصول بهداشتی، از مهم ترین ویژگی های محصولات این برند است.

نظرات 4

    • ghanbarpour

      بله نان سبوس دار به دلیل داشتن فیبر بالا برای لاغری بسیار خوب است

  1. مائده شاهی

    بهترین اندازه نان جو برای لاغری چقدر هست ؟

    • pouyaمدیر

      بستگی به دستور پزشک دارد و ما نمیتونیم نظر بدیم. چون مشورت از کادر درمان بهترین گزینه برای شما هستند.


دیدگاه خودرا ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *