Skip to content

کارتخوان هوشمند نانوایی

کارتخوان هوشمند نانوایی

کارتخوان هوشمند نانوایی

برای اصلاح اقتصادی و پیشگیری از رانت و فشار، کاهش تورم و اجرای عدالت اجتماعی دولت اقدام به ارائه کارتخوان هوشمند نانوایی کرده است. انواع کارتخوان نانوایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از قاچاق آرد دولتی جلوگیری کرده و به سازماندهی بهتر آرد مورد نیاز نانوایی‌ ها کمک می‌ کنند. در حال حاضر برای خرید انواع نان اعم از بربری، سنگک و لواش تهیه و نصب انواع کارتخوان نانوایی ضروری است و نانواها موظف به تهیه و استفاده از این دستگاه‌ ها هستند. انواع دستگاه کارتخوان نانوایی یکی از مهم‌ ترین تصمیمات دولت برای صرفه‌ جویی در مصرف آرد و پیشگیری از مصرف بی‌رویه و هدر رفتن آن است.

دستگاه کارتخوان نانوایی

برای پیشگیری از هدر رفتن آرد و کوتاه کردن دست دلالان در اوایل سال ۱۴۰۱ طرح استفاده از کارتخوان مخصوص نانوایی‌ ها اجرا شد. این دستگاه‌ ها به صورت سیار و با قابلیت حمل و نصب در نانوایی‌ ها عرضه شده و تمام نانوایی‌ ها موظف به خرید و استفاده از آن هستند. کار کردن با این دستگاه بسیار آسان است و تمام افراد حتی کسانی که سواد ندارند می‌ توانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر این، انواع دستگاه کارتخوان مخصوص نانوایی، دارای حافظه ای است که تراکنش‌ های مالی در آن‌ها قابل ذخیره و بررسی است. جالب است بدانید این دستگاه‌ ها قابلیت نصب نرم‌افزار اندروید بر روی خود را دارند که این کار می‌ تواند در به روز رسانی و استفاده بهتر از دستگاه کارتخوان نانوایی نقش مهمی داشته باشد.

 امکان خرید و فروش این دستگاه به صورت آزاد وجود ندارد و نانوایی‌ ها موظف هستند آن را از سازمان جهاد کشاورزی تهیه کنند. مدل این دستگاه کارتخوان pax-a920pro است که جزء کارتخوان‌ های هوشمند با قابلیت برنامه‌ ریزی است.

دلیل راه اندازی استفاده از دستگاه کارتخوان مخصوص نانوایی

به دلیل نبودن ساز و کار مشخص برای نظارت بر مصرف آرد، دولت اقدام به عرضه کارتخوان‌ های هوشمند جهت استفاده در نانوایی ها کرد. این کارتخوان‌ ها برای پیشگیری از فروش آزاد یا قاچاق آرد گزینه مناسبی هستند، علاوه بر این، به منظور پیشگیری از اتلاف هزینه‌ های بیت المال و حفظ امنیت غذایی جامعه نیز استفاده از کارتخوان نانوایی یک مزیت بزرگ به حساب می‌ آید. 

بسیاری از کارشناسان تصور می‌ کنند استفاده از دستگاه کارتخوان نانوایی بهترین کار است و از هدر رفتن سهمیه نانوایی‌ ها و اتلاف آرد دولتی جلوگیری می‌ کند. از دیگر دلایل راه‌اندازی استفاده از این دستگاه‌ ها، می‌ توان به شفاف سازی خرید نان، تعیین میزان مصرف نان توسط افراد و نظارت صحیح بر حجم آرد مصرفی توسط نانواها اشاره کرد.

در حال حاضر انواع دستگاه کارتخوان مخصوص نانوایی در بیشتر نانوایی‌ های سراسر کشور وجود دارد و شهروندان می‌ توانند جهت خرید نان مصرفی روزانه از آن‌ها استفاده کنند. در چند سال اخیر شاهد افزایش سوداگری و قاچاق آرد دولتی بوده‌ایم که دولت برای پیشگیری از قاچاق این محصول، افزایش نرخ بی‌ رویه آرد، کم فروشی و گرانفروشی، اقدام به عرضه انواع کارتخوان نانوایی کرد.

کارت خوان هوشمند

مزایا و معایب استفاده از کارتخوان هوشمند نانوایی

طرح استفاده از کارتخوان هوشمند نانوایی یکی از مهم‌ ترین اقدامات چند سال اخیر دولت برای مدیریت بهتر آرد مصرفی نانوایی ها است، این طرح می‌ تواند مزایا و معایب مختلفی داشته باشد؛ در ادامه این قسمت به معرفی مزایا و معایب استفاده از کارتخوان نانوایی می‌ پردازیم:

● برای استفاده از دستگاه کارتخوان نانوایی نیاز به پرداخت پول نقد نیست و با استفاده از کارت‌ های بانکی می‌ توان هزینه نان خریداری شده را پرداخت کرد، به همین دلیل این کار بهداشتی تر است و دیگر نیازی به استفاده از پول نقد که باکتری‌ های فراوانی روی آن وجود دارد، نیست.

● کاهش احتمال قاچاق، احتکار و فروش در بازار آزاد آرد، از دیگر مزیت‌ های طرح کارتخوان نانوایی به حساب می‌ آید.

● این کارتخوان ها به سیستم سخت افزاری و نرم‌افزاری استانداردی مجهز هستند که احتمال خطا در آن بسیار کم است و در صورت ایجاد هرگونه مشکل می‌ توان در کمترین زمان آن را تعمیر کرد یا مشکلات نرم‌ افزاری آن را برطرف نمود.

● یکی از مهم ترین معایب کارتی شدن نان، محدودیت فروش نان به تعداد دلخواه به مصرف کنندگان است، این کار می‌ تواند برای بسیاری از مشاغل مانند کبابی‌ ها و رستوران ها مشکلاتی به وجود بیاورد.

● در برخی مواقع ممکن است دستگاه کارتخوان نانوایی دچار مشکل شود که تعمیر آن نیاز به صرف وقت و زمان طولانی دارد و این کار می‌ تواند باعث بسته شدن موقت نانوایی یا صرف هزینه‌ های بالا برای افراد شود‌.

● در حال حاضر بسیاری از نانوایان تمایلی به اجرای این طرح ندارند که همین موضوع سبب افزایش سردرگمی و ایجاد هزینه‌ های گزاف جهت تهیه و توضیح کارتخوان‌ ها شده است، به همین دلیل بسیاری از افراد این طرح را موجب نارضایتی برخی نانوایان و حتی خریداران عنوان می‌کنند.

● از دیگر معایب این طرح می‌ توان به ایجاد صف‌ های طولانی، پخت نکردن برخی نانواها و بحث‌ های مردم بر سر نحوه پرداخت هزینه با نانواها و چالش‌ های جدیدی که به صورت روزمره نانواها و خریداران با آن روبرو هستند، ذکر کرد.

مزای کارت خوان هوشمند

نحوه دریافت کارتخوان هوشمند نانوایی

همانطور که گفته شد؛ تمام نانواها موظف به تهیه دستگاه کارتخوان نانوایی هستند، توجه داشته باشید این کارتخوان‌ ها فقط از سازمان جهاد کشاورزی قابل دریافت هستند و افراد متفرقه یا فروشگاه های دستگاه کارتخوان حق فروش آن‌ها را ندارند؛ در صورت خرید این تجهیزات از فروشگاه‌ها یا مغازه‌ های دیگر این کار جرم حساب می‌ شود و ممکن است شامل جریمه شود. برای دریافت کارتخوان نانوایی افراد متقاضی باید به همراه مدرک شناسایی و کپی جواز کسب (که مدارک دقیق آن توسط این سازمان اعلام می شود) به جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کرده و جهت اخذ دستگاه کارتخوان مخصوص نانوایی اقدام کنند.

طرز استفاده از دستگاه کارتخوان نانوایی

توجه داشته باشید 2 مورد از مهم ترین وظایف نانواها، تهیه دستگاه کارتخوان نانوایی و آموزش کار با آن به خریداران و تهیه تجهیزات و دستگاه‌ های با کیفیت و درجه یک نانوایی است، در ادامه به بررسی کامل‌تر هر دو موضوع می‌ پردازیم:

آموزش استفاده از دستگاه کارتخوان نانوایی 

برای استفاده از این دستگاه در ابتدا باید نان انتخابی خود را که تصویر آن روی کارتخوان نیز وجود دارد انتخاب کنید، در زیر قسمت تصاویر نان، علامت مثبت و منفی وجود دارد که با استفاده از آن تعداد نان انتخابی را مشخص می‌ کنید. در ادامه در صورتی که اقدام به خرید نایلون کرده‌اید آن را نیز مشخص کرده و پس از آن گزینه ثبت و ادامه پایین صفحه را انتخاب می‌ کنید، در مرحله بعد و در صفحه جدید باید از قسمت بالا اقدام به کشیدن کارت خود کنید در این لحظه قیمت نان خریداری شده مشخص می‌شود که با انتخاب گزینه پرداخت رمز خود را وارد می‌ کنید.

خرید بهترین تجهیزات و دستگاه‌ های نانوایی

یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف نانواها تهیه دستگاه‌ های نانوایی، با کیفیت بالا و کارکرد استاندارد و مناسب است، در صورتی که نانواها از دستگاه‌ های مدرن و جدید استفاده کنند می‌ توانند نانی خوش عطر و سالم تحویل مردم بدهند در حال حاضر شرکت صدرا پخت آذربایجان اقدام به ارائه دستگاه‌ های نانوایی، با کیفیت بالا و قطعات محکم کرده است.

این شرکت با به کارگیری بالاترین تکنولوژی روز جهان انواع دستگاه‌های تولید نان و شیرینی را تولید و در اختیار متقاضیان محترم قرار می‌ دهد. از مهم ترین مزایای خرید این دستگاه ها می توان به داشتن ۱۸ ماه گارانتی طلایی، آموزش و مشاوره رایگان، ارائه خدمات پس از فروش و فروش اقساطی دستگاه های نانوایی اشاره کرد.

خرید کارت خوان هوشمند

سوالات متداول

اهمیت استفاده از کارتخوان نانوایی چیست؟

این کار می‌ تواند نقش مهمی در مدیریت بهتر آرد مصرفی توسط نانواها داشته باشد و از قاچاق آرد، احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و…. جلوگیری کند. همین موضوع باعث پیشگیری از افزایش قیمت نان شده و می‌ تواند به خوبی قیمت آن را تا چندین سال ثابت نگه دارد.

آیا کار کردن با دستگاه کارتخوان نانوایی سخت است؟

کار کردن با این دستگاه به راحتی انجام می‌ شود به طوری که تمام افراد حتی کودکان و سالمندان نیز می‌ توانند از آن استفاده کنند، خرید نان با این دستگاه طی دو مرحله انجام می‌ شود و در کمترین زمان و به آسانی می‌ توان از آن استفاده کرد.

دستگاه کارتخوان نانوایی را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه این دستگاه‌ ها باید به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کرد، توجه داشته باشید این دستگاه‌ ها فقط توسط این سازمان ارائه می‌ شوند و خرید آن‌ ها از مراکز فروش دستگاه پوز، غیرقانونی است.

17 Comments

  1. رضا کرمی

    خیلی مفید بود از کجا میشه کارتخوان رو بخریم ؟

  2. رسول

    سلام وقت بخیر برای تهیه این دستگاه باید دقیقا از کجا اقدام کنیم؟

    • nima-alizadeh

      سلام روز خوبی داشته باشید
      برای دریافت کارتخوان هوشمند باید از سازمان جهاد کشاورزی اقدام فرمایید.

  3. علی

    سلام خسته نباشید
    برای تهیه کردن دستگاه کارتخوان نانوایی میتونیم به صورت انلاین اقدام کنیم؟

    • nima-alizadeh

      سلام وقت بخیر
      خیر – این کارتخوان‌ ها فقط از سازمان جهاد کشاورزی قابل دریافت هستند و باید به صورت حضوری اقدام کنید.

  4. سجادعباسی

    معنی اخطار ۴۰۳۰ چیست

    • مهسا آتش پنجه

      سلام و درود؛
      برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ارور های کارتخوان های نانوایی لطفا با پشتیبانی دستگاه خود تماس حاصل نمایید.

  5. abdol abadan

    اصلان موجود ی نمیده ۱۰ عدد نانبیشت

    نمی شه فروخت خیلی طرح خوبی نیس این طرح بصرفه نیس.

  6. abdol abadan

    سلام بصرفه نیس ب ای مشتری روزی ۱۰ عدد نان بیشتر نمیشه با یک کارت کشید در ضمن بعضی پول میارن برای نان ضرر هست

  7. ک ر پ

    حساب که به دستگاه کارت خوان وصل هست حتما باید به نام صاحب جواز کسب باشد ؟
    برای من که اجاره دادم باید چیکار کنم ؟

    • pouyaModerator

      با سلام و وقت بخیر. بهتره این مورد رو با پشتیبانی دستگاه در میان بذارید.

  8. حسن خالدی

    سلام ایا قیمت موجود روی دستگاها درسته مثلا در بعضی جاها هردو یارانه ۱ هستند اما دستگاه یکی با دیگری قیمتش متفاوته دلیل چیه مربوط به عملکرد نانوایی هست یا اشتباه دستگاه نانینو

    • pouyaModerator

      با سلام و وقت بخیر. بهتره این مورد رو با پشتیبانی دستگاه در میان بذارید.

  9. سجاد سعادتی

    سلام چند روز پیش دستگاه از دست یه مشتری افتاد و السیدیش ترک برداشته بردم پیش پشتیبانش میگه 4میلیون هزینه اش میشه حالا مشتری یه پیرمرد بود که رفت من نانوا چه گناهی کردم 4میلیون هزینه دستگاه کنم به نظرتون چکار باید کنم دم عیدی

    • pouyaModerator

      با سلام و وقت بخیر. لطفا اطلاعات تماستون رو توی بخش مربوطه وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و بهترین مشاوره و راهنمایی رو برای شما ارائه بدند.

  10. آیلار

    در زمان خرابی دستگاه کارتخوان نانوایی چیکار باید کنیم ؟ کارتخوان هوشمند من خراب شده لطفا راهنمایی کنید .

    • pouyaModerator

      با سلام و وقت بخیر. لطفا اطلاعات تماستون رو توی بخش مربوطه وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و بهترین مشاوره و راهنمایی رو برای شما ارائه بدند.


وارد کردن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *